2 dygn.

Eller mindre är 24 timmar egentligen.
Igårkväll var det ett vansinnesdåd/terrordåd i Frankrike igen. Vad dessa stackars folk gjort begriper jag inte.
Jag vet att det sker dåd i Irak/Syrien/Iran/Israel/gasa/Västbanken/mm varje dag. Jag vet det, och jag erkänner att jag är lite kallsynt. Men ju närmare mig själv något sker, desto räddare blir jag. Frankrike är nära mig. Jag ber för alla drabbade och berörda. Ingen ska behöva förlora någon på det sättet. Oavsett vart i världen man bor.
Idag, just i skrivande stund, är det statskupp i Turkiet. Militären har gått in och sagt att de tagit makten. Mer än så vet jag inte. Mer än så vet ingen. Inte just nu i alla fall.

Världen. Vad sägs om semester. Lite ledighet. Typ vila.
Jag vet, jag låter som en ignorant vit medelklass människa. Grattis, det är precis vad jag är. Kanske inte ignorant, men trött på människors hat, trött på våld, att läsa om skottlossning, om x antal döda.

Världen, om inte semester, så låt mig få säga såhär:
SKÄRP DIG!

Allmänt, Tankar om världen | |
Upp